pondělí 6. října 2014

Podzimní dekorace; Ježek ze sena

Chtěla bych se podělit o nápad, který se teď hodně objevoval na stránkách pro učitelky v MŠ. Je to podzimní dekorace ze sena, kterou snadno zvládne každý doma :) 




Abyste si mohli také vyrobit ježka budete potřebovat:

  1. Seno
  2. Bukvice /dostatečné množství/
  3. Vlasec
  4. Tavná pistole s náplní
  5. Umělohmotné jablíčka, dýně apod. 
  6. PET láhev
  7. Noviny
  8. Izolepa
  9. Hýbací očička
  10. Kaštánek
Můj ježeček je veliký asi jako flaška od 2 l nápoje. Nejprve jsem si obalila flašku zmačkanými novinami, které jsem dobře obalila izolepou. Tím jsem docílila mírného tvaru, který připomíná ježka. Finální tvar jsem udělala pomocí vlasce a sena. Stačí vzít hrst sena přikládat, motat, přikládat a zase motat, až jsme s výsledkem spokojeni. Důležité je, aby nám ježek stál, když v něm máme tu kulatou flašku. Toho docílíme tím, že přidáme do stran seno, nebo později podepřeme nějakou bukvicí. Flašku jsem přidala, abych ušetřila seno, jelikož ježek je celkem velký.

Pak přichází fáze, kdy nevíme, jestli je víc lepidla na našich rukou, nebo na ježkoj.
Jednotlivé bukvice nalepíme na hřbet ježka pomocí tavné pistole. Mě se často stávalo, že se mi lepidlo táhlo a vznikali všude po bukvicích takové cauncourky. Nechala jsem je tam zaschnout a později je obrala, takže žádná panika, jde to dolů :) Jako poslední jsem lepila oči a nos.

A tím byl a je ježek hotový. Je to takový rychlý návod, doufám že je vše jasné, a snad je to i hezky vidět na fotkách. Bohužel průběh nemám focený.





4 komentáře: