pátek 14. dubna 2017

Šlehačkový beránek (hrníčkový recept) - od babičky

Krásné jarní dny, ráda bych se dnes s vámi podělila o recept na beránka. Dostala jsem ho před rokem od Vaškovi babičky. Vždy mi od ní chutnaly všechny obědy, dezerty a kompoty. Ach bože, jak já ráda vzpomínám na ty víkendy :) Co jsem ale nejvíce oceňovala, bylo to, že neměla jediný problém s napsáním receptu, ukázáním jak co udělat... Naučila mě toho opravdu moc, více než moje babička Hermína. Jsem jí za to strašně moc vděčná. A tak jako ona se podělila se mnou, se podělím dneska já s Vámi.

Šlehačkový beránek

1 a 1/2 hrnku polohrubé mouky
3/4 hrnku cukru krupice
4-5 vajec - dle jejich velikosti
1 smetana na šlehání
1 vanilkový cukr
1 prášek do pečiva
citronová kůra
oříšky, kandované ovoce, rozinky
tuk a strouhanka na vymazání

Nejprve utřeme žloutky s cukrem do pěny (pro začínající jako jsem já, zamícháme je dohromady)
Následně přimícháme mouku s práškem do pečiva. Přidáme také vanilkový cukr a citronovou kůru (té se nesmí dát hodně, jinak budeme mít citronového beránka). Poté přilijeme smetanu a nakonec dáme do těsta ušlehaný sníh z vajíček.

Hotové těsto nalijeme do dobře vymazané a vysypané formičky a pečeme do růžova. (Pekla jsem hodinku na 180°). Po upečení formu překryjeme mokrou utěrkou a necháme schladnout, následně ho můžeme polít čokoládou nebo jen posypat moučkovým  cukrem. Kolem krku uvážeme mašličku.


Tip: Pokud poléváte beránka čokoládou, můžeme udělat očička pomocí lentilek.

Chtěla jsem zde dát fotku hotového beránka, ale ještě ho nemám politého čokoládou, proto prozatím recept bez fotky :)


Žádné komentáře:

Okomentovat