neděle 1. února 2015

Vanilkové Cupcakes

Po dlouhé době jsem našla čas, abych zase zasedla za blog a alespoň něco malého sepsala.
Nedávno jsem dostala hroznou chuť vyzkoušet nějaký nový recept, a protože mam ráda muffinky, tak bylo celkem jasné co to bude :). 

Hrozně se mi líbí ty které mají navrchu nějaké zdobení, třeba figurky z marcipánu, krémy, čokoládu... A protože jsem cukrářka amatérka, tak výběr nového receptu byl celkem složitý :) Nakonec jsem ale našla a ráda bych se s Vámi o něj podělila.

Na cca 20 ks budete potřebovat:

Ingredience:

Cupcakes:

150 g změklého másla
200 g vanilkového cukru krupice
4 vejce
260 g hladké mouky
2 lžičky kypřícího prášku
špetka soli
50 ml růžového sirupu
30 ml mléka

Krém:

250 g změklého másla
1 lžička vanilkového extraktu
300 g moučkového cukru
růžové potravinářské barvivo
cukrářské zdobení (např. perličky)

Změklé máslo společně s cukrem si vyšlehám šlehačem do světlé pěny. Po jednom zašlehám vejce a šlehač odložím. Mouku si proseju společně s kypřícím práškem, přidám špetku soli a promíchám. Vezmu stěrku a do máslové hmoty vsypu polovinu moučné směsi a přidávám polovinu mléka a sirupu. Stěrkou promíchám a přidám druhou polovinu. Opět promíchám - už jen lehce, hotové těsto může obsahovat hrudky, nebojte - ty se při pečení rozpustí. Troubu si předehřeji na 170°C. Formu na muffiny si vyložím papírovými košíčky nebo pečlivě vymažu máslem. Těsto do nich plním centimetr pod okraj košíčku/formy, pečením ještě vyběhne. Peču je cca 10 - 15 minut, hodně záleží na troubě. Jejich propečenost si kontroluji pomocí špejle - jakmile se mi těsto na špejli nepřichytává, je hotovo. Cupcakes vyjmu z trouby a nechám 5 minut ve formě odpočinout. Poté je vyjmu a nechám zcela vychladnout.  (Citováno z webu)

Já jsem místo růžového sirupu dala o trošku více mléka a asi lžíci rumu. Bylo to také moc dobré :) Jen sem je musela déle péct, tak nevím, možná to bylo troubou... protože jak říká mamka "Každá trouba jinak peče". Protože miluji barvy a jejich míchání, tyhle cupcakes byli dvojbarevné :) 



Všem se cupcakes líbili, kromě mamky manžela, který je odmítal jíst s tím, že jsou moc barevné a určitě to není zdravé :D ... Ano je to sice barvené potravinář. barvou ale jednou za čas... :) Myslím, že ale o hodně přišel protože hlavně krém byl vynikající :) 
Přeji Vám krásný týden :) 

2 komentáře:

  1. Páááni .... no naše holka by zajásala .... jak je tam fialová, je to její:-))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajko, děkuji za milý komentář :) Také mam ráda fialovou, ale hlavně mě lákalo to míchání barev :) Protože jsem si koupila jen základní potravinářské barvy :)

      Vymazat