čtvrtek 16. března 2017

Spolubydlení s erasmáky 2

Tak už spolu bydlíme více než 14 dní. Pomalu jsem si zvykla na mluvenou angličtinu. Přestává to pomalu, ale jistě být náročná aktivita při níž by mne bolela hlava.
Před pár dny jsem se ptala Gody, jak jí doma v Litvě říkají. Její jméno mi přijde totiž trošku hrubé a tvrdé a neumím si pořádně představit, jak na ní volají. Zjistila jsem, že je to stejné jako se jmény v angličtině, moc obměn není. Doma jí tedy oslovují "Goda" a kamarádi jí občas říkají "Goddes - čti Godas" což v překladu znamená bohyně :) Tato slovní hříčka se mi moc líbila.
Ptala jsem se Gody, proč si vybrala zrovna ČR pro svůj pobyt. Odpověď byla úsměvná a přišla ihned "Slyšela jsem kamarády mluvit o českém pivu. Já mam pivo ráda a vy tu máte opravdu hodně druhů." To mi připomnělo tento obrázek:

"Nejsem si jistý, jestli je to alkoholik nebo jen student na erasmu"
Každé úterý mají erasmáci svůj vlastní večer. Sházejí se v jedné velké společenské místnosti a dělají tzv. Country prezentation /prezentace zemí/. Ještě pořádně nevím o čem tyto akce jsou, ale chystám se je také navštívit se spolubydlící. Po takové prezentaci se pak společně přemisťují do nějakého klubu na diskotéku. Předminulý víkend byl v jednom z klubů večer ve stylu maškarní zábavy. Přemluvila jsem pár spolužaček a Godu a společně jsme se převlékly do kostýmu a šly si užít večer :). Malinko mě zklamalo, jak málo studentů se převléklo do masek. Holky ze třídy byly převlečené za hippies a Godě jsem na rychlo půjčila také květinovou čelenku. Já jsem si sehnala týden předtím kostým červené karkulky... Ve výsledku to vypadalo tak, že všichni účastníci byli normálně oblečení, holky měli riflové bundičky a květinové čelenky a já byla v karkulkovském jako pěst na oko. V pozdějších hodinách se k nám ale přidalo ještě pár masek, například kovbojka, která jezdila na nafukovací zebře, pár kočiček či Batman. Pro spolužačky to byl zážitkový večer, protože většina z nich se stydí mluvit anglicky a tak je Goda donutila k tomu :) Jsem hrozně ráda, že je trpělivá a snaží se naší angličtině rozumět.
S Godou jsme si udělaly společnou fotku, bohužel kvalita odpovídá množství alkoholu v krvi. Doufám, že se nám ještě někdy povede nějakou fotku vyfotit normálně :) Celé kostýmy vyfocené nakonec ani nemám, nějak na to nebyl čas přes tu všechnu zábavu.
A tak si tu spolu zatím žijeme. Moc se těším jaké společné zážitky nás potkají :)

1 komentář:

  1. Já na to spolubydlení vzpomínám trochu hořkosladce. Na jednu stranu to bylo fakt super, příjemní lidé. Na druhou stranu ale party every day každého jednou unaví. Navíc když vám doma běží s manželem státní hypotéka a nechcete si vysloveně vyrážet z kopýtka. Ano, byla jsem na Erasmu jako vdaná žena. Zní to sice divně, ale byli jsme tak s manželem domluvení ještě před svatbou. ;-)

    OdpovědětVymazat